15.10.08
Kvinder tænker bare ikke lige så meget på sex som mænd
I ved godt - vi har vel alle vore favoritmodeller - ikke? Dem, som det bare gør os SÅ lykkelige at “pakke ud”, og som i drømmene selvfølgelig sidder på lige præcis ham, som vi også joker og pingponger godt med - ham, som laver den bedste béarnaise.
Det starter kl. lidt i syv hver morgen (undtagen når jeg har fri, så er det lidt i ti…) Efter vækkeurets ubarmhjertige bimlen ligger jeg og sunder mig i minimum fem - maks tyve minutter. Mærker langsomt bevidstheden indfinde sig - og jo, den er god nok: Kroppen er der endnu. Jeg kan mærke og føle en hel masse dér under den varme dyne. Selv om jeg altså knap nok er vågen, er der som oftest nogle billeder af en ganske bestemt karakter på min indre biograf… Måske er det drømmerester, som jeg endnu ikke har rystet helt af mit søvndrukne jeg? Måske er det bare instinktet, der vågner sammen med resten af kadaveret. WhatdoIknow?
I hvert fald ser jeg fx for mig et særligt godt glimt, jeg forleden fik af den mandlige chefs røv (nuuuij, han var lækker i netop de bukser!). Eller Kokkens overarme i den t-shirt, han havde på, sidst jeg så ham nede i køkkenet. En hurtig rusker ind over sengegærdet (hvis man altså havde sådan ét) ville da være svært stimulerende med ham! Jeg synker hen i billeder…
Så får jeg pludselig travlt. Kommer i tanke om tiden. Farer op og ud af alkoven, får smidt den rituelle kaffe over og går i gang med at flikke madpakke sammen. De næste tre kvarter farer jeg rundt (upåagtet at jeg næsten ikke har noget plads at fare på). Men allerede ved makeuppen går det galt igen. Det er, som om de langsommelige bevægelser lægger op til, at man tænker flydende, drømmende tanker imens - også selv om man strengt taget slet ikke har tid til langsommelighed, når man står kun iført undertøj og halvfugtig hud et kvarter i gåtid.
Ham den flotte fra ejendommen har eddermame nogle sexede øjne. Da han stoppede mig i går i Parterret (det hedder en del af vores hus) for at sludre med mig og spørge om noget praktisk, var det fandeme da svært at koncentrere sig. Sikke et smil! Hvordan ser de øjne mon ud, lige inden han… I ved nok…? - Og så skidt med, at han vist nok er femogfyrre og delefar til to. Han er pisselækker, og jeg tænder for vildt på de dér intense øjne med de flotte vifter af smilerynker og så hans briller. Uhm… Kloge mænd. Tog mig sammen og lod være med at kigge ned, mens han stod der og snakkede og smilede over hele 2550-øren. Er der noget værre end at blive taget i at lure pik? Nej, vel - en og anden kvinde derude må i dén grad vide, hvad jeg taler om!
På det her tidspunkt er jeg færdig med at lægge makeup - hvis vi er heldige, og drømmerierne altså ikke har fået mig til at lægge mascaraen cirka omme i øret, mens øjenskyggen er havnet i mundvigen. Og jeg buldrer fortravlet ned ad trapperne med min taske i favnen og mp3-eren syngende i ørerne.
Nu dukker næste udfordring op: Bussen og toget. Der er tit lækre mænd med. Eller måske bare nogle stykker, der “har liiidt af et eller andet over sig”. På den måde kan så sammensættes en voldsomt forførende fantasimand af den dér enormt sanselige mund, man så hos ham den mørkhårede med krøllerne. Også hans flotte kæbe, tak - ja, og så den dér bagdel, som sad på ham, jeg kunne se gennem glasruden ude i s-togets mellemgang. Han har garanteret også en dejlig pik - den helt rigtige slags. I ved godt - vi har vel alle vore favoritmodeller - ikke? Dem, som det bare gør os SÅ lykkelige at “pakke ud”, og som i drømmene selvfølgelig sidder på lige præcis ham, som vi også joker og pingponger godt med - ham, som laver den bedste béarnaise.
Foruden de allerede nævnte mænd vil jeg så selvfølgelig også ha’… Og… og… og…
Sådan fortsætter det dagen igennem. Chefer, andre mandlige kolleger, tilfældige forbipasserende, naboer, ekspedienter, mænd med lækre telefonstemmer, venners venner (okay, så - OGSÅ venner!
)…
Ind imellem alt det andet jeg tænker på, så tænker jeg på sex. Kortere eller længere glimt. Mere eller mindre intenst. Men jeg gør det. Hver dag. Normalt ikke på en frustreret, ulykkelig måde - når det dértil, må man jo finde på noget.
Men jeg tænker på det. Det ER der. Jeg styrer det ikke selv. Det dukker bare op - er der måske i virkeligheden lidt hele tiden. Konkrete billeder af mænd, jeg omgiver mig med i virkeligheden. Oppe i mit hoved indgår de i seksuelle situationer, selv om de måske står foran mig og snakker om lønadministration, ombytning af mobiltelefoner eller madbestilling hjemme i huset. Somme tider bliver det ikke til decideret sex deroppe i nødden på mig. Så er de bare nøgne mænd, der gladeligt står og viser sig frem for mig, efter at jeg har klædt dem af uden at spørge først.
Så… Jeg siger ikke, at tesen i overskriften er forkert. Jeg siger bare, at hvis den passer - så har jeg sgu næsten ondt af jer, gutter! For hold kæft, hvor må det være svært at koncentrere sig om noget som helst, hvis I tænker mere på den slags end os! Og så siger jeg nok også lidt, at det undrer mig, at den dér myte har overlevet så længe…
P.s. Og inden I nu kommer for godt i gang: Nej, ovenstående er ikke først dukket op, efter at jeg for et års tid siden blev single.
Sådan her har det altid været. Også når jeg har været i forhold.

h2p3 said,
oktober 15, 2008 at 13:59
Jamen selvfølgelig! Derfor kan der nu godt være køsforskelle …. hvis nogen har behov for det
Det værste er næsten, når jeg så overvejer, om jeg nu har fortalt mig midt i det hele; nogle gange smutter ordene jo ud uden filter…. ahem.
PS: Der findes parterre i de fleste huse
- sorry!
missblæs2008 said,
oktober 15, 2008 at 14:20
jomme said,
oktober 15, 2008 at 14:25
Åh jow, åh jow, nu ligger landet jo sådan, du ved… alderen, den trykker og det er ikke som dengang far var ung….
FOR FAEN HVOR ER KVINDER DOG STADIGT VIDUNDERLIGE. men ikke kun til at dyrke sex med…
@h2p3
Pling! helt fortalelse var det vel ikke
justlikedad said,
oktober 15, 2008 at 14:44
Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvor meget kvinder tænker på sex, eller hvilket køn, der i virkeligheden tænker mest på det emne, men jeg KAN dog sige, at (nogle) mænd tænker på sex med få minutters mellemrum. I. Alle. Døgnets. fireogtyve. Timer.
Sex med en fantastisk, intelligent, charmerende og smuk kvinde (der i øvrigt kender sig selv og ved, hvad hun vil have) er jo noget af det mest vidunderlige på denne jord! De andre, dem der bare er lækre, må man jo nok indrømme også sniger sig ind i bolden til tider…
Jeg håber, det fortager sig med alderen.
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 15:25
@h2p3:
Jeg tror nok ikke rigtigt på kø(n)sbetingede forskelle på dette område - jeg tror på individuelle forskelle.
Parterre: Øh, ja da - men jeg tror ikke, det er ikke så mange steder, at det ligefrem har Parterret (med stort begyndelsesbogstav) som navn og omtales sådan.
@Blæs:
Ja, jeg tror også, at mange kvinder har det lissom jeg - hvorfor filen de dér myter så stadig består, er mig en gåde!
@Jomme:
Du vil altså kort sagt hellere ha’ et stykke mad. Tja. Hver sin lyst.
P.s. Jeg kan også godt lide mænd til andet end sex. Især béarnaise.
@Justlikedad:
“Jeg håber, det fortager sig med alderen. :D”
1) Se evt. Jommes kommentar…
2) MENER DU VIRKELIG DET??!
jomme said,
oktober 15, 2008 at 15:34
@Justlikedad
Glæd dig nu ikke for tidligt. Husker med vemod tilbage på dengang lidt tilfældig træk fra et åbenstående vindue kunne få det til at kilde i sjoveren så englene sang. Eller dengang fænomenet for tidlig sædafgang var et issue af de helt hotte i min verden.
Det kan være en brat opvågning! Som en derout af de sværere at takle. Og med garanti ikke et fænonmen du vil finde forståelse for hos de langhårede. De aner ikke hvad der tales om.
Men fat mod, fat mod. Sex er stadig SKØNT, bare med et ekstra twist og masser af god tid. Og fantasien kan stadig løbe for frihjul. Midt under et kedeligt møde. Hende den lille lækre med de kønne øjne. Med kjolen oppe over hovedet, og mig pumpende løs der midt i mødelokalet. Ga-da-gung, ga-da-gung. Lige indtil… “og tidsplanen, hvem tager sig af den?”… Pis oss’.
justlikedad said,
oktober 15, 2008 at 15:53
@Stiletten
Jeg tror, jeg ville være betydeligt mere produktiv, hvis jeg ikke tænkte på sex konstant - men om jeg virkelig mener det? Nah, det gør jeg jo nok ikke!
@Jomme
Nu glæder jeg mig - endnu mere - til at blive ældre!
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 15:55
@JLD:
Et eller andet sted hjælper det jo så nok heller ikke at blogge eller kommentere om det…
justlikedad said,
oktober 15, 2008 at 16:04
@Stiletten
Du siger noget… *gruble gruble*
jomme said,
oktober 15, 2008 at 16:12
Kolde afvaskninger og asketisk levevis sku’ hjælpe har jeg hørt.
Tårnet said,
oktober 15, 2008 at 16:26
Det kender jeg absolut godt, hos mig er det dog værst hvis jeg har lidt flirt kørende på sms eller IM, så kan jeg få en hel dag på kontoret til at gå med …. nå ja … absolut ingenting overhovedet! Jeg tror dog ikke vi er meget bedre til at have den slags tanker end kvinder, vi er bare meget dårligere til at skjule det!
Men f.eks. havde jeg en utrolig “behagelig” drøm i nat, som gjorde at jeg sov over mig, da jeg ikke havde lyst til at vågne åbenbart, desværre(heldigvis?) var hovedpersonen i drømmen min nye kontorpartnerinde… Har været lidt distræt idag…
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 17:07
@JLD:
Med al respekt: Det gør jeg ofte. Lad hellere være med at lytte…
@Jomme:
Rensning af hørerøret - er det ved at være tid?
@Tårnet:
) Men well. Måske har du ret - eller også er sandheden, at I ikke prøver så hårdt at skjule det?
Pudsigt nok mindes jeg, du lagde en lignende kommentar her for nogle måneder siden (hvilket så i øvrigt må sige noget om, at jeg må ha’ postet et lignende indlæg
Og altså… æhm… Meget lig hvad du beskriver, så sidder jeg - stadig - på kontoret og er - stadig - ikke færdig med den opgave… *ahem* Lidt af ansvaret for dét påhviler nu mandlig chef, der blev VED at hænge og sludre efter SIN fyraften… Et apropos til indlægget?
Nej nu! Må se at blive færdig…
bornholmertrold said,
oktober 15, 2008 at 17:10
Kvinder, der får han-hormoner, fortæller at de tænker på sex på en anden måde end tidligere. Mænd, der får hun-hormoner, fortæller at de bliver mere sensuelle i deres tankegang end tidligere. Dermed ikke sagt at kvinder ikke kan være aggressive i deres seksualitet, men der ER forskel på måden. Biologisk forskel. Sikkert også målbar forskel.
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 17:13
@Bornholmertrold:
Jeg tænkte også mest på det her med, hvor meget de to køn tænker på sex…
bornholmertrold said,
oktober 15, 2008 at 18:36
Vi kan da lave et forsøg? Sætte en streg hver gang vi kommer til at tænke på det. Jeg tror altså at begge køn tænker lige meget på sex - det er jo et livsvilkår. Vi tænker også på mad. Og på søvn. Det er jo ikke en konkurrence.
liv2 said,
oktober 15, 2008 at 20:34
Hold da op, hvor dit indlæg ihvertfald har lagt op til, at der kommer ord på bordet. Jeg må følge med…. Jeg er af samme støbning, så spændende hvem de er, dem der har skabt myten. Den kommer ikke ud af den blå luft. Det kan måske, have noget at gøre med, at kvinder gerne vil virke jomfrulige (uanset hvor meget de tænker på sex, dyrker det etc.) og det kan jo skabe illusionen om, at vi ikke tænker på sex
Fedt indlæg!
Monique said,
oktober 15, 2008 at 21:05
For mig kommer det meget i bølger. Nogle perioder ville jeg kunne vade lige ind i et herreomklædningsrum uden at tænke på andet end at undgå få våde sko. I andre perioder kan jeg se noget sexet i stort set alle mænd og flirter uhæmmet til højre og venstre. Det gør det BESTEMT ikke bedre med et arbejde, hvor man møder utallige mange mænd hver eneste dag. Nøj, der er en masse lækre eksemplarer derude!
Stiletten said,
oktober 15, 2008 at 21:22
@Bornholmeren:
Overskriften refererer til den myte, man normalt hører.
eller? Hvis det er det første… Ved du hvad? Jeg sad virkelig og havde kvababbelser over at skrive indlægget: “Hvor meget skal jeg nu nævne?”, “aj, kan jeg godt skrive ‘pik’ på min blog?” (joooow, det TÆNKTE jeg sgu!), “jeg nævner altså ikke onani, jeg GØR det ikke” osv.
Jeg er SÅ dårlig til at være direkte omkring sex uden at lave en smule distancerende sjov (i hvert fald er jeg dårlig til det over for alle andre end en partner), så det var faktisk også lidt morsomt på den grænseoverskridende måde for mig selv at skrive det her…
Øh ja? Jeg er netop fuldstændigt enig med dig - jeg tror også, de to køn tænker lige meget på det.
Nå, men det ville jo også være mærkeligt, hvis ikke du og jeg som sædvanlig sku’ tale totalt forbi hinanden…
@Liv:
Ord på bordet? Fordi jeg er direkte - eller bare fordi der er mange ord
Btw: Jeg tror bestemt ikke, at det oprindeligt var kvinderne selv, der gerne ville virke jomfruelige - jeg tror, dét er noget, mænd (som jo i ældre tid var dem, der formulerede de religiøse regelsæt) har fundet på. For at leve op til reglerne (fordi det nu engang er lidt af en streg i regningen at blive henrettet) har kvinderne så gjort deres bedste for gennem århundreder at virke så “uberørte” og jomfruelige, som de overhovedet kan. Efterhånden har vi bare næsten glemt, hvorfor det er, at vi opfører os sådan. Og det er blevet så indgroet, at vi slet ikke behøver mænd til at holde os nede - det klarer vi helt fint selv. Ikke mindst når vi kigger på vores medsøstre en fredag aften og hånligt tænker, at de ser billige ud og “sælger sig selv alt for billigt” (ja, jeg kan i hvert fald ikke sige mig fri - med skam at melde!)
Mange tak for rosen - det luner altid. Og da ikke mindre fra en spændende skribent som dig.
Stiletten said,
oktober 15, 2008 at 21:28
@Monique:
“Nogle perioder ville jeg kunne vade lige ind i et herreomklædningsrum uden at tænke på andet end at undgå få våde sko.”
Hahaha - årh, herlig kommentar!
Derudover: Okay - men tror du, man kan se på dig, når du i perioder måske ikke lige er så… æhm… voldsomt fokuseret på, om de dér sko bliver våde? Eller er du god til at skjule de tanker? Er det mon rigtigt, at vi kvinder er sindssygt gode til at skjule, hvad vi tænker/drømmer om/længes efter? Eller ER mænd simpelthen bare for dårlige til at spotte det?
For mit eget vedkommende må jeg sige, at selvfølgelig svinger lysten da også - men den er altid til stede på et eller andet niveau. Dét har også noget med cyklus og den slags at gøre… Men altså. Selv når jeg er mest… “på stikkerne”, er jeg vist kræsen. At det så aldrig er de mænd, der ved første øjekast ser lækrest/mest charmerende ud, som også ender med at være de foretrukne, er noget helt andet…
Monique said,
oktober 15, 2008 at 21:55
Jeg har mødt meget få mænd, der har kunnet lure mig. (Og de er som regel de mest spændende! Hmpf!). Generelt er jeg meget flirtende, det falder mig bare så naturligt, så meget af tiden “skjuler” jeg mig bag selv at være en teaser (i ordets bedste betydning og bestemt ikke at forveksle med narrefisse”), så de ikke opdager, hvor meget de egentlig sætter i gang på øverste og især nederste etage (altså ikke de våde sko, vel).
Og jeg er helt enig med dig - det er sjældent de “smukke” mænd, der er mest interessante, når man tager den lidt videre end bare at kigge.
jomme said,
oktober 15, 2008 at 21:57
Tror i grunden det er lidt som vinden blæser, eller som dagsformen er til, og ikke så meget kønsafhængigt. Jeg oplever dage eller periode hvor jeg kan mærke om kvinder kigger på mig - med ryggen til - og smilene og de frække øjne skærer igennem alt. Andre perioder er jeg umodtagelig for den slags signaler. Sådan er min egen “aura” sikkert også læselig for dem der har stillet ind på frekvensen.
bornholmertrold said,
oktober 15, 2008 at 22:12
Ak ja, Stilet. Du virker bare ivrig efter at virke både uberørt og alligevel lige så aggressiv som en mand, hvad angår sex og tanken om det. Dyrker du det så også som single eller nøjes du med at kigge?
justlikedad said,
oktober 15, 2008 at 22:34
“fordi det nu engang er lidt af en streg i regningen at blive henrettet”
Hahaha!
Simpelthen fantastisk!
Jeg har ikke lært at aflure, hvornår kvinder lurer på mig, men det er jo meget muligt, at det skyldes, de slet ikke lurer på mig. Meeeen, mon ikk’…
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 22:49
@Monique:
Du skjuler dig simpethen bag flirten?? Orv, det lyder avanceret, du!
Hvad angår “smukke mænd”, så falder jeg faktisk aldrig for klassisk skønhed… De spændende mænd er ikke så pæne, men hold kæft, hvor kan de trykke på de rigtige knapper med velvalgte ord og dejlige smil!
@Jomme:
Ja, det kan i sagens natur kun blive en skønssag - men jo, jeg tror, du kan “læses”… Uden at du så skal lægge noget forkert i det, sidder jeg da lige og overvejer, hvor i spektret du mon er nu.
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 22:50
@Justlikedad:
Jeg ser sådan på det, at når Peter Lundin tilsyneladende kan ha’ et helt harem af kvinder, så har ALLE i denne verden muligheden for at blive både flirtet med, begæret og nedlagt. Det er så også det absolut eneste oplivende ved hele den misere…
Monique said,
oktober 15, 2008 at 22:57
Sådan er der jo så mange måder at gemme sig
Dit indlæg jeg brændte sammen over kan du jo vende på hovedet og så har du mig.
Og så er jeg heeeelt enig! Mænd skal ikke være smukke. De skal være alt muligt andet, men skønhed kommer de sgu ikke langt med alene!
jomme said,
oktober 15, 2008 at 23:02
@Stilet
Det er skissemig godt. At turde erkende sin seksualitet og vedstå den… Et tema der krydser mellem kønnene, og som hæmmer på begge sider af bordet. Både i jagten og akten
Men det er måske en anden tråd…..
Og hvor jeg er… øøøøjeblik, skal lige mærke efter….. jow, lidt småsulten, efter en håndmad.
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 23:19
@Monique:
Hvordan vende på hovedet? Jeg gemmer mig jo også bag udadvendtheden…
Skønhed: Nemlig - sådan er det bare. Det, som skønhed kan, er at fange opmærksomhed. Ikke uvæsentligt. Men heller ikke mere end en start.
@Jomme:
Ja, det er nok en anden tråd. Og ikke engang sikkert, det er en BLOGtråd… HVIS det er, så er det i hvert fald ikke på min blog. Min blufærdighed ville skrige for højt ad mig, tror jeg - dagens post eller ej. Små skridt, du ved…
Håndmad: Hahaha - my God, det her game holder bare aldrig op med at være sjovt. Gad vide hvor længe vi kan blive ved sådan…? Jomme analyserer fredsommeligt Stiletten, der forsøger at stikke igen og ind imellem rammer. Jomme, der samler kræfter, analyserer videre, provokerer. Stiletten, der forsøger overraskelsesstrategi med anerkendelse og ros. Jomme, der røres, men stædigt holder ironisk distance - for ingen skal da tro, de smelter ham ved et par ord på en blog! Tsk! Stiletten, der presser på, fordi hun bliver stædig: “Nu må han fandeme tilstå. Bare et eller andet”. Jomme, der - som det sig hør og bør for en mand i hans alder - ikke kunne drømme om at tage noget i et andet tempo end sit eget…
HÅNDmad… Nej, nej, nej - søvnunderskud, skån mig! Lad mig ikke lide latterdøden… *SKRALDgriner*
Monique said,
oktober 15, 2008 at 23:31
Åh, det er en lang udredning med mange indviklede komplekser. Jeg skriver måske et indlæg om det lige pludselig. Men kort fortalt har jeg gemt mig bag min kvindelighed, eller vel nærmere min seksualitet. Og ja… Det er langt og egner sig vist ikke til et kommentarspor. Kan kun give dig ret i at det ER avanceret
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 23:32
Jeg bliver mere og mere nysgerrig, Monique! Lyder som noget jeg virkelig kunne få nogle spændende tanker ud af at læse! Ka’ du SÅ se at ryste op med det indlæg!
Monique said,
oktober 15, 2008 at 23:47
Jeg arbejder på indlægget om min vægt som en start
Det skal komme i den rigtige rækkefølge for at jeg kan følge med.
stiletten said,
oktober 15, 2008 at 23:57
(Af en eller anden grund gik den her åbenbart ikke igennem, da jeg postede den tidligere på aftenen):
@Bornholmertrolden:
Jeg synes ikke, jeg er ivrig efter at “virke” noget som helst. Man kan jo alligevel ikke styre ret meget af, hvordan andre ser én, når det kommer til stykket.
Men jeg ligger i allerhøjeste grad under for normen om ikke at være for tydelig omkring min seksualitet, fordi jeg er kvinde. Bestemt. (Og så har jeg også pga visse ting i min opvækst en tendens til at være meget lukket omkring min kvindelighed - det har jeg blogget om for nylig og gider ikke inddrage yderligere her).
Men det er jo den dér modsætning, der er så gakket (og som jeg forsøger at gengive i indlægget): Når nu jeg har en masse seksuel glæde oppe mellem ørerne, behøver den vel for pokker ikke være gemt SÅ meget ad vejen - og da slet ikke på grund af en eller anden gammel norm!
Om denne glæde så i nogens øjne er “maskulin”… Tja. Det er ikke det prædikat, jeg selv vil sætte på den. En af mine pointer er jo netop, at det er alt for snævert at anskue seksualitet i “maskulint vs feminint”. Det væsentlige er, at en kvinde har mulighed for at vise sin seksualitet lige så åbent eller lukket, som hun nu måtte ønske det - uden af den grund at føle, at hun gør noget moralsk eller kønsmæssigt anstødeligt.
Og så tror jeg i øvrigt, det er her, jeg indsparker, at jeg ikke - slet ikke efter en meget lang arbejdsdag - *orker* ét af de dér lange ordkløverier, som man jævnligt ramler ind i med dig, Bornholmertrold. Så jeg tror, vi lader den ligge dér.
jomme said,
oktober 16, 2008 at 10:12
@Stilet
Citerer lige:
“Håndmad: Hahaha - my God, det her game holder bare aldrig op med at være sjovt. Gad vide hvor længe vi kan blive ved sådan…? Jomme analyserer fredsommeligt Stiletten, der forsøger at stikke igen og ind imellem rammer. Jomme, der samler kræfter, analyserer videre, provokerer. Stiletten, der forsøger overraskelsesstrategi med anerkendelse og ros. Jomme, der røres, men stædigt holder ironisk distance - for ingen skal da tro, de smelter ham ved et par ord på en blog! Tsk! Stiletten, der presser på, fordi hun bliver stædig: “Nu må han fandeme tilstå. Bare et eller andet”. Jomme, der - som det sig hør og bør for en mand i hans alder - ikke kunne drømme om at tage noget i et andet tempo end sit eget…”
Virkelig sjovt øjebliksbillede du tegner der.
Det er jo et spil der foregår i al menneskelig interaktion, men særlig tydeligt her i Blogland.
Ved ikke om du har set mit indlæg, og tanker omkring netop dette:
http://jomme.urbanblog.dk/2008/10/15/lidt-kolgere-end-for-et-%c3%b8jeblik-siden/
Den med ironisk distance tror jeg ingen kan fraskrive sig. Der kan ligge dyb alvor, og indviklede komplekser bag. Uden jeg skal gøre mig klog på det enkelte tilfælde.
Da jeg nu er nævnt med nickname i dit eksempel føler jeg trang til lige at precisere et par ting:
Jo, jeg røres og bliver glad for ros og anderkendelse, klart. Men det er ikke derfor jeg ironiserer over mine behov. Vil faktisk hellere ha’ maddere end sex for tiden. Thats a fact… Om der ligger komplekser bag… tjaaa… Lige nu nyder jeg bare madderene…
stiletten said,
oktober 16, 2008 at 10:30
@Jomme:
Det var ikke noget “eksempel”. Det var en beskrivelse af din og min interaktion *griner* Typisk! Mænd vil ALTID generalisere… eller… hov!
Derudover: Velbekomme!
jomme said,
oktober 16, 2008 at 10:39
Jo, der er en helt personlig side, Jomme vs. Stilet, og så er der den generelle. De er begge repræsenteret…
Tak, har 1½ time til frokost…
bornholmertrold said,
oktober 16, 2008 at 11:21
Stilet:
Du kan jo bare lade tingene ligge hvor de rammer gulvet, når du smider dem - eller du kan tage dem op og lægge dem på plads når du støder på dem og endnu en gang skal skræve over dem.
For hvad er det lige jeg tricker ved dig når jeg kommenterer dine blogs, egentlig? Det er mig, der sidder med Uglen i hulen fordi vi to taler forbi hinanden og fordi du altid render ind i ordkløverier når jeg kommenterer din blog. Det er dig, der er uddannet indenfor kommunikation og deslige, så du kan vel også finde punktet hvor det går galt for os - og så kan du vel også rette kommunikationen ind, så vi får noget mere udbytte af den? Eller i det mindste sørge for at du selv gør det, for det eneste jeg gør er at stille spørgsmålstegn ved ting du skriver. Det må irritere din blindtarm i en eller anden grad, siden du bliver så … angrebslysten? af det.
Jeg gør det ikke for at provokere dig - eller jo. Lidt. Men ikke på den der “hahahahahah - hun er latterlig og sjov at få til at fare op”-måde. Men jeg vender ting på hovedet, fordi du har en for mig at se tendens til at sige at sådan er din verden, selvom du prøver at fortælle at du er åben overfor andres synsvinkler på verden. Det er du jo ikke, når du forkaster eller bliver vred af de ting der kommer op. Måske jeg ikke rammer plet, men at ramme ved siden af er også at ramme.
Til emnet: Sex - mænd og kvinders måde.
Vi ligger alle under for “luder og madonna”-komplekset som du skriver om med andre ord. Kvinder må ikke nyde deres seksualitet og gør de det, er de “ludere” - den slags kvinder som mænd ikke kan se som mor til deres børn. Det betyder at kvinder i kæresteforhold undertrykker deres seksualitet (bliver “madonnaer”) og bliver kedelige elskerinder, hvorefter mændene så går ud og finder en “luder” at knalde, men går hjem til “madonnaen”. Personligt ønsker jeg også at integrere begge sider i mig, men det kan kun lykkes den dag jeg finder en mand, der selv vil acceptere at hans kvinde både kan amme, bage kage og slikke pik som en drøm. De mænd er meget få, tror jeg.
Du siger selv at du vil have lov til at vise hvad du indeholder og alligevel gør du det ikke selv, fordi du har ting i bagagen, der forhindrer dig i det. Men hvem siger ikke at vi andre har lignende ting og derfor heller ikke springer ud i det? Og dog ved jeg som fakta at der gør findes kvinder, der viser deres seksualitet tydeligt og som stadig anses for at være pæne kvinder. De har formået at få tingene til at gå op i en højere enhed - så det kan godt lykkes.
Derudover er der kvindesind og kvindepsyke og “kvinde er kvinde værst”-måden at tage fat på. For nogle gange er det faktisk kvinder der holder kvinder nede - og ikke mænd. Mange mænd har slet ikke ikke evnen til det. Det har kvinder.
stiletten said,
oktober 16, 2008 at 11:43
@Bornholmertrolden:
Hvad jeg har at sige for nu:
Du har helt ret i, at jeg ikke er åben her. Jeg har mange issues, der drøner rundt omkring de her emner for tiden og er slet ikke afklaret. Derfor tænker jeg højt - også på bloggen - og er meget sårbar. Når jeg er i tænke højt-fasen (hvor jeg går og finder ud af, hvordan jeg har det og hvad jeg mener mht meget personlige emner), så er der bare nogle mennesker, jeg ikke har lyst at diskutere med, mens jeg gladeligt udveksler de første prøvende tankebobler med andre.
Du hører til i førstnævnte gruppe. For du vil så gerne konfrontere en hel masse. Og din måde at gøre det på kan ind imellem irritere mig - uden at det på nogen måde sikkert er fair eller logisk begrundet. Måske har jeg et helt forkert billede af dig, som bare er spejlinger og overførsler big time? Aner det ikke. Faktum er, at jeg kun har lyst at diskutere med dig, hvis jeg selv er nogenlunde afklaret med mine holdninger og følelser. Men på dette område har jeg ikke lyst at udveksle holdninger med dig - dels fordi jeg vil føle mig presset, dels fordi jeg ikke har lyst at lade eventuelle nye følsomme erkendelser dukke op i samtale med et menneske, som der hele tiden er lidt “krig på kniven med”. Jeg er ikke parat til det (endnu). Jeg vil gerne ha’ tænkt lidt mere færdig.
Desuden ville en sådan diskussion bære præg af en vis irritation og antipati fra min side, og det er der jo ingen, der har noget ud af. Jeg kan godt lide at udveksle holdninger - også meget forskellige holdninger. Men jeg kan bedst lide at gøre det med folk, som jeg føler en gensidig sympati sammen med - ellers bliver det noget værre krigerisk noget, der handler om alt muligt andet end diskussionens emne. Ikke rimeligt over for nogen af parterne. - Og mellem os to har jeg fra starten følt en irriterende og ret giftig tone, må jeg tilstå.
Så jeg må bede dig respektere, at jeg ikke har lyst til at diskutere det her med dig.
Lizelotte said,
oktober 16, 2008 at 15:07
Stilet, hvis du er maskulin, så er jeg også
PS: Det bliver IKKE bedre med alderen!
PPS: Det bliver heller ikke bedre bare fordi man er godt gift med en lækker mand (og gud hvor får jeg dårlig samvittighed engang imellem når jeg rå-fantaserer om kollegaen eller ham der smilede til mig i føtex eller…)
Monique said,
oktober 16, 2008 at 22:22
Det skulle åbenbart ikke være i rækkefølge alligevel, for indlægget kom vandrende ud gennem mine fingre her i løbet af de sidste 4½ time. Om det giver mening for så mange andre end mig selv vides ikke. Men det har hvert fald været givende at skrive…
Du kan læse det her: http://missmonique.urbanblog.dk/2008/10/16/kvindet%c3%a6kke-eller-mangel-pa-samme/
stiletten said,
oktober 17, 2008 at 0:24
@Livsnyderen:
Du kender min holdning til både “maskuline” kvinder og til rå-fantaseren om råfantastiske ting…
@Monique
Og som du kan se, fandt jeg det helt selv *stille smil*… Føler mig lidt skizo lige nu. Kan godt grine lidt af sjove ting, jeg sidder lige nu og finder rundt om i det nattestille Blogland, inden jeg går til ro. Men jeg kan virkelig mærke dit indlæg i maven og er, som jeg også nævner ovre i din egen tråd, meget berørt…
Tak fordi du ville dele, Monique!
rie said,
oktober 28, 2008 at 12:09
Kvinde tænker mere på sko end på sex sådan er det bare
:-)
http://www.amine.dk/mode/480abfda5e7b4b07bc1caa03a04c8d97/SKO___bedre_end_sex_.aspx